MELLAAH

alles.in.een.blog

Tips om in het dagelijks leven beter in je vel te zitten

Bewegen, niet iedereen wordt hier nou blij van. Waarom is bewegen in het dagelijkse leven nou zooo belangrijk? Omdat ieder mens het nodig heeft, iedere dag minstens 30 minuten. Het liefst natuurlijk meer maar omdat iedereen druk is, met werk en school is zul je wel denken dat je niet nog meer beweging wilt dan dat je al hebt. Vooral als je nog pubert krijg je hier last van; waarom?! Nou je krijgt van het bewegen meer energie en je wordt uiteraard gezonder, denk je bijvoorbeeld aan je dagelijkse vitamines?Vandaag geef ik een aantal tips op een rijtje!


Zo cliché maar neem eens de trap

Je hebt het waarschijnlijk vaker gehoord: neem de trap in plaats van de lift, het is waarschijnlijk ook zo cliché maar toch is het waar. Neem de trap, je beweegt op een goede manier en je blijft in beweging. Je hoeft dus eigenlijk niet te sporten om gezonder te worden, het zit hem dus eigenlijk in de kleine stapjes die je in het leven doet.

Fiets een stukje

Als je naar een belangrijke afspraak gaat nemen we 'Hollanders' vaak de auto of de scooter of zelfs het openbaar vervoer. We zijn natuurlijk een fietsland, maar heel veel vrienden en kennissen om mij heen zie ik toch de laatste tijd niet meer de fiets pakken. Pak dus vaker de fiets als je ergens heen moet, ook vindt ik het persoonlijk fijn om af en toe een stuk te fietsen en dan zie ik wel waar ik uitkom.
Soms is de oplossing dichterbij dan je denkt.

Neem je vitamines

Zelf probeer ik iedere ochtend mijn vitaminepillen te nemen: Omega-3, Multivitamines, en heel af en toe als ik me slecht voel neem ik een bruistablet met een extra dosis vitamines. Handig voor als je je eventjes moe en lusteloos voelt, het werkt! Naast dat nam ik vroeger altijd pillen om me beter te concentreren, natuurlijk werkt het maar voor even. Maar bijvoorbeeld in een periode van stress tijdens je examens bijvoorbeeld kan het een extra ondersteuning zijn om beter te leren. Tipje van mij dus!

Wandel minstens 30 minuten

Zelf moet ik iedere dag ochtends en 's avonds en af en toe in de middag me hondje uitlaten, ik heb geen keus. Maar wat ik probeer te zeggen is dat je ook uit je eigen een stuk kunt wandelen. Ook kun je je vriendin of familie meenemen, lekker even naar buiten. Als je eenmaal thuis bent kun je heerlijk warme thee drinken, vooral met dit koude weer van de laatste dagen is dat echt een must.

Ga eens sporten

Nu ik al een tijdje sport, wordt je vanzelf actiever ik krijg namelijk vanzelf actiever dankzij het sporten. Nee echt, het werkt ontzettend. Je kunt thuis ook een aantal oefeningen doen zoals; rek en strekoefeningen, en als je nog zo'n oude Wii hebt met Wii Fit of een ander spel zoals Just Dance kun je ook zat oefeningen doen. Ook kun je op YouTube heel veel verschillende oefeningen vinden; ga bijvoorbeeld dansen! Blijf je lekker in beweging op een leuke manier.

Doe het bijvoorbeeld als je net bent opgestaan, heerlijk om even je ei kwijt te kunnen.
Wat doe jij om fitter te worden?

de laatste posts in je mail